Log in op Mijn VVD

Steun Zoetermeerse VVD voor plannen citymarketing

‘Zoetermeer is dè plek. Waar je fijn kunt leven, wonen en werken, waar je goed naar school kunt gaan, kunt sporten, kunst en cultuur kunt maken en ervan kunt genieten’, aldus VVD-raadslid en portefeuillehouder citymarketing Thera Hoekstra op maandag 21 februari in het debat over het raadsvoorstel om ‘Zoetermeer 60 jaar groeikern’ en eventuele de ‘Grand Départ’ van de Tour de France vanuit Rotterdam als belangrijke initiatieven te ondersteunen vanuit het Reserve fonds Zoetermeer 2040: ‘Beide onderwerpen horen hierbij: 60 jaar groeikern en Grand Départ. Het zou eeuwig zonde zijn als we deze gouden kans vergooien. De Zoetermeerse VVD stemt daarom graag voor het volledige voorliggende raadsvoorstel’.

Bij de oprichting van de Reserve fonds Zoetermeer 2040 is aan de raad toegezegd om citymarketing als een van de thematische hoofdlijnen mee te nemen. Met dit fonds wil het gemeentebestuur een krachtige impuls geven aan de lange termijn ontwikkelingen van de stad. Positieve vernieuwingen worden aangejaagd die in het licht van de financiële uitdagingen van Zoetermeer zowel gewenst als broodnodig zijn en die passen binnen het afwegingskader van de Reserve fonds Zoetermeer 2040.

Thera Hoekstra over het belang van citymarketing: ‘Zoetermeer is dè plek. Zo ziet de Zoetermeerse VVD onze stad en hopelijk de rest van de raad ook. Helaas is dit een tè goed bewaard geheim en daarom is citymarketing hard nodig. Voor ons MKB, onze horeca, sportclubs en verenigingen, kortom: voor de toekomst van onze gehele stad en haar inwoners’.

In 2022 is het 60 jaar geleden dat Zoetermeer werd aangewezen als groeikern van Den Haag. Het is een uitgelezen kans om in dit bijzondere jaar Zoetermeer te laten bruisen met activiteiten die bijdragen aan de profilering en positionering van Zoetermeer, aldus het college in de toelichting op het raadsvoorstel. Rotterdam wil in 2024 of 2025 de Grand Départ van de Tour de France organiseren. Zoetermeer wil met deze Tourstart inwoners en ondernemers inspireren en perspectief bieden in deze moeilijke tijd. De Grand Départ kan een impuls geven aan de vrijetijdseconomie en het toerisme. Dit biedt ook voor Zoetermeer kansen op het vlak van vestigingsklimaat en positieve gezondheid. Hiermee kan Zoetermeer zich profileren als regiostad binnen de metropoolregio.