Haal publiekstrekkers naar het Stadshart

Tijdens het najaarsdebat op maandag 11 november 2024 heeft de Zoetermeerse VVD gewezen op een nieuwe ontwikkeling. Publiekstrekkers zoals het nieuwe IKEA-concept voor kleinere stadswinkels, Starbucks, Amazing Oriental en Zara, hebben een aantrekkende werking op diverse doelgroepen. Bovendien hebben dergelijke publiekstrekkers de potentie om ook meer bezoekers naar lokale ondernemers te trekken, waardoor de aantrekkelijkheid van het totale centrumgebied wordt versterkt. ‘Een divers winkelaanbod en de aanwezigheid van bekende merken dragen bij aan een aantrekkelijk centrum met een sterkere aantrekkingskracht voor zowel inwoners als bezoekers van buiten de stad’, aldus VVD-fractievoorzitter Lisette Sandifort: ‘De aanwezigheid van publiekstrekkers zal bovendien een versterkend effect hebben op de zichtbaarheid en bezoekcijfers van lokale ondernemers, wat leidt tot een win-win situatie’.

De Zoetermeerse VVD vraagt in de motie ‘Publiekstrekkers in het centrum’ dat het college met vastgoedbeheerders, eigenaren, en de ondernemersvereniging in Zoetermeer een strategie gaat ontwikkelen om publiekstrekkers zoals IKEA (kleinere stadsformule), Starbucks, Amazing Oriental en Zara aan te trekken op strategische locaties verspreid in het Stadshart, met het doel om het hele centrumgebied aantrekkelijker te maken voor bezoekers en ondernemers. 

Total
0
Shares
Related Posts